0

Julen 2013

Vårt julfirande började redan i söndags den 22 december då vi åkte hem till Jacobs föräldrar. Sedan firades lillejulafton tillsammans med dem den 23 december. Dagen inleddes med ärtsoppa och punch följt av traditionsenligt bastubadade. 
 
 
På kvällen kom tomten och delade ut julklappar till både stora och små (mest till de små såklart). Redan på morgonen hade Jacob fått en av de klappar jag köpt åt honom, nämligen en jultröja (hemklickad från Asos.com). Snygg va?
 
 
 Julaftonen inleddes med frukost i Småland, sen rullade bilen mot Blekinge där det vankades födelsedagskalas hos min mamma. Champagne och tårta smakar bra även på julafton, såklart!
 
 
Vidare mot min moster, där vi inledde med glöggmys i stallet bland hästarna.
 
 
Sedan flyttade vi in i huset där vi åt ännu mer julmat och bytte julklappar i en julklappslek. Jag fick en fin Design letters mugg av min kusin Kajsa.
 
 
På Juldagen firade vi jul med min pappa och hans fru och gick på bio på kvällen, Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann var bra tyckte jag!
 
 
På annandagen samlades tjejgänget mitt för mysfika och massa prat och därefter åkte vi hem till Småland igen. 
 
 
Tack alla inblandade för fantastiskt mysiga dagar, god mat och fina julklappar!
 
 

Kommentera här: