3

Washington Oktober 2011 - Dag 1

Nu har jag äntligen laddat upp alla bilder från första dagen i Washington DC, det vill säga förra måndagen den 24 oktober. När jag ser alla bilder så inser jag hur mycket vi hann med, och det var tack vare våra utmärkta guider Gerd och Jonathan som är bosatta i staden sedan många år.

Vi började ett besök på Capitolium.




Sedan blev det lunchpaus i närheten av East Market.



Därefter besökte vi de olika minnesplatserna för:

Frank Roosevelt
Martin Luther King
Andra världskringet
Vietnam kriget
Koreakriget
Abraham Lincoln

Pampiga Washington Monument fanns i bakgrunden vart vi än gick.




En biltur genom Georgetown och vi var sedan lite högre upp upp i staden, närmare bestämt vid Katedralen. Områden var dock avstängt då ett av tornen trillat ner och gått sönder i samband med stormen Irene i augusti iår.




Dagen avslutades hemma hos Gerd och Jonathan njutandes av en god middag och en amerikansk specialité till efterrätt nämligen Pecanpaj med vaniljglass. Mums så gott! Sen somnade vi gott kan jag berätta.

Kommentarer:

1 Karro:

skriven

Underbara bilder! Är sååå avis på er resa, men oxå sååå glad att du delat med dej av den här!!

Kramar i massor K

2 Viktoria - Pinkpastry:

skriven

Åhh va gott! Om du är sugen på att baka själv är detta:

http://pinkpastry.blogg.se/2011/october/pecannotspaj.html

världens godaste, och dessutom löjligt enkel att göra.

3 Emma:

skriven

Karro: Tack för snälla ord, kul att du gillar att jag delar med mig! kramar i massor tillbaka



Viktoria: Åhh tusentack, det måste jag testa... Har fått för mig att det är svårt att få tag på pecannötter i Sverige bara?

Kommentera här: