1

Pannkaksmåndag och gourmander

Jag är verkligen ingen gourmand, utan uppskattar pannkakor på en måndag lika mycket som t ex en söndagsbrunch på Westin i Shanghai. På tal om pannkakor på en måndag så har vi börjat med en ny tradition, nämligen just pannkaksmåndagar. Perfekt att slippa tänka på vad man ska laga för mat på veckans första dag och pannkakor är ju faktiskt aldrig fel. Särskilt inte med glass på, och det äter jag varje gång. Är man vuxen så får man faktiskt äta vad man vill och när man vill.
 
I alla fall, en som är en riktigt gourmand och som gärna besöker lyxkrogar runt om i världen är min vän Jonas. Och även om jag inte är intresserad av mat på samma nivå som honom så tycker jag det är riktigt roligt att följa hans recensioner från restauranger runt om i världen. Därför tänkte jag tipsa er om hans blogg - Gastronomiska tankar. Det var faktiskt tack vare Jonas som vi hamnade i den mysiga byn Rolle i Proseccodalen i Italien i somras, en ställe jag gärna återvänder till...
 
En annan höjdpunkt på Italienresan - burrataost!
 

Kommentarer:

1 Jonas:

skriven

Håller med dig helt Emma! Högt som lågt är trevligt i matsammanhang. Du minns väl att jag recenserade nudelhaket i Shanghai där jag åt för 7 kr? :)

Och ja, Rolle är fantastiskt. Jag vill tillbaka! Pronto

Kram

Svar: Jag kan bara hålla med, jajamen visst minns jag detta....
kram
[email protected]

Kommentera här: