0

Året som gått - 2013 del 1

2013 lider mot sitt slut så jag tänkte göra som förra året och sammafatta mitt år i några korta ord och med bilder.
 
Januari
 
I januari fotograferade jag Jacobs brorsöner Alwin och Williot i vår stuga. Inte svårt att få till bra bilder på två såna sötnosar, ja det enda problemet är väl att få de båda stilla samtidigt.
 
 
Jag såg ut ungefär såhär:
 
 
När julpyntet kastats ut så vill man ha vår direkt! Tulpaner hjälper till att locka fram känslan...
 
 
Vi hade möhippa den 19 januari för Julia som skulel gifta sig i mars. Aktiviteterna bestod bl a vinterlekar i Hestra.
 
 
 
Februari
 
I februari gjorde jag en "Fifty Shades of Grey" plåtning med fotografen Caroline Sohl, vi passade även på att ta produktbilder till Mor & Matilda.
 
 
 
Bron över till Ljungaviken i Sölvesborg såg ut såhär i vinterskrud:
 
 
...och jag såhär i hissen på jobbet:
 
 
 
Mars
 
I mars fyllde min Farmor år.
 
 
Vi gick på bröllop i Sälen.
 
 
 
Delar av mitt tjejgäng kom till Småland på besök och vi hade det mysigt i stugan.
 
 
 
 Vi åkte till Riga på konferens med jobbet, en fin stad rent arkitekturmässigt. Dock hann vi mest se hotellet eftersom det var jobb som gällde dagarna långa.
  
 
 
I slutet av månaden mars så var det dags för ännu en resa, jag flög till Shanghai för att möta upp Jacob och sedan åkte vi vidare för sol och bad på Boracay, Filippinerna. Vi han med drinkar med vänner i Shanghai innan vi åkte vidare mot magiska solnedgångar och mycket mer... 
 
 
På Boracay!
 
 
Sen åkte jag tillbaka ensam till Shanghai där jag mötte upp Hanna, Kajsa och Ulle. Vi inledde med Champagnebrunch på Westin.
 
 

 Vi gick till frissan
 
 
Åt massa goda frukostar, bl a på Kommune. 
 
 
Vi åkte massa taxi, bodde rymligt och shoppaden en hel massa...
 
 
Sen åkte Hanna och Kajsa vidare och jag och Ulle blev ensamma kvar. Mer shopping, fler champagnebruncher och massa skratt!
 
 
  
April
 
I april hade vi möhippa för Pernilla. Frukost hemma hos henne i Hällevik och sedan femkamp i Kristianstad, bl a mycket annat.
 
 
 
 
 
 
Jag såg ut såhär: 
 
Vi tränade en massa och körde igång med en squats utmaning, som slutade lite sisådär, i alla fall för mig.
 
 
 
Vi var på Kosta Art Hotel och firade Jacobs morfar som fyllde 90 år på valborgsmässoafton.
 
 
 
Maj
 
I början på månaden åkte vi på den årliga utbildningsresan med mitt jobb, denna gång till Edinburgh i Skottland. Fina minnen tillsammans med kollegor! Intensiva konferensdagar varvades med nöjen och sightseeing, en del shopping hann jag såklart också med.
 
 
Direkt efter hemkomsten åkte jag till Blekinge för Pernilla och Pelles fina bröllop.
 
 
Jag bytte upp mig till en iPhone 5 i maj 2013.
 
 
 
I mitten på månaden så fick jag äran att fotografera ett bröllop - Lina och Nicklas gifte sig.
 
  
 
Vi åkte till Sölvesborg en helg och tog med oss Alwin. Han och Jacob sprang Broloppet.
 
 
Innan vi åkte hem till Småland hann vi med ett besök hos min moster på Bondgården.
 
 
 
Juni
 
Den sista månaden på den första halvan av året. Vi jobbade fortfarande men njöt av sommaren ute i stugan ändå.
 
 
 Grillat är gött!
 
 
 
Öl är också gött!
 
 
 
Jag och Becca åkte till Stockholm en helg för att träffa vänner och "gå på prinsessbröllop". Shopping och fest stod också på agendan.
 
 
Hemma sommarpiffade jag med lite gladare färger (jag ber om ursäkt för utsikten, foppatofflor och studsmattan huh).
 
 
En dag såg jag ut såhär på jobbet.
 
 
Jag gick på studentfest, såå kul!
 
 
 
Mot slutet av månaden bar det av till huvudstaden igen, denna gång för jobb. Hade jag vetat vad som väntade sen så hade jag inte sett så glad ut. Hela midsommarafton låg jag utslagen i matförgiftning.
 
 
 Midsommar...
 
 
Månaden innehöll också räkfrossa på bryggan tillsammans med våra danska vänner. Tur att jag kunde äta detta åtminstone. Bastu och kvällsbad är obligatoriskt.
 
 
 
Håll tillgodo, del 2 av året kommer imorgon :)
 

Kommentera här: