1

Broloppet 2013 i Sölvesborg

Igår var det Brofest i min hemstad Sölvesborg, vi tog med oss Jacobs brorson Alwin och åkte söderut. Jacob och Alwin ställde upp i det sk "broloppet", som vi får hoppas blir en tradition i staden. I så fall ska jag vara med nästa år. Iår fick det bli 800 meter barnlopp tillsammans med lille A.
 
Jacob gjorde en grym prestation och hade det inte varit för att arrangemanget var lite sisådär och det inte var fri väg överallt så hade han gått in på en ännu bättre tid. Men sjunde plats och milen strax över 40 min är inte fy skam det!
 
Laddade killar innan loppet
 
Hejarklack på Ljungavikssidan
 
Där passerade Jacob på andra rundan mot mål på andra sidan bron.
 
Alwin tog ett lopp till och sprang hela bron tillbaka mot stan igen.
 
Han fick många kommentarer och hejarop då de såg ut som han sprang det riktiga loppet. Han passade såklart att "springa i mål".
 
Jacob pustar ut efter en bra prestation på "milen".
 
Folkfest i lilla Sölvesborg.
 
Nöjda med sina prestationer!

Kommentarer:

1 Lucette:

skriven

Vad kul att du lyckades få med min Fredrik på bild...

Bild nr 4, han med AAk tröjan....

Kram Lucette

Svar: hihi va lustigt :) Jag såg att även han var topp tio i resultatlistan, skoj!

Så kul att träffa dig i lördags Lulle!

kramar
[email protected]

Kommentera här: