4

Mitt 2011

2011 har varit ett helt fantastiskt år. Jag tror faktiskt det bästa i hela mitt liv.
Under året har jag varit med om massor med underbara upplevelser nedan försöker jag sammanfatta en hel del av höjdpunkterna, men det är omöjligt att få med allt.

Under året har jag bland annat...
...druckit mer champagne än någonsin tidigare i livet
...besökt nya vackra platser runt om i världen
...fått en fantastisk ring på min vänsterhand
...provat massa brudklänningar och t o m köp 3 (!) stycken
...lärt mig kinesiska
...plockat mer kantareller än någonsin
...varit gäst på 3 magiska bröllop

Under årets första månad januari så blev det en hel del hemmamys men även den sedvanliga tjejträffen i Helsingborg samt några besök hemma i Sölvesborg. Julgransplundring med Svenzons och så sydde jag egna sjalar med spetskant.




I februari lämnade vi den långa svenska vintern och gav oss iväg till Asien. Under kommande månader så hände det massor och jag har otaliga bilder i datorn, det tar tid att sålla och berätta allt. Vi tillbringade mycket tid i Shanghai där vi festade och hade kul varenda helg. Flera champagnebruncher på stadens lyxhotell hann vi med. Både min mamma och pappa hälsade på oss i Shanghai och det var häftigt att få visa dem allt man pratat om i verkligheten. Kontrasterna mot Sverige är stora och vi lärde oss massor. Bland annat att prata kinesiska, helt klart en av de coolaste sakerna med 2011.





I Thailand under maj månad passade Jacob på att överraska mig genom att fria med en vacker solnedgång som bakgrund. Där mötte vi även upp Viktor och Maria.




I juni regnade det en del hemma i Sverige. I alla fall under midsommarhelgen. Vi åkte båt, fiskade, plockade smultron, hade kalas och mycket mer... Njöt av Sverige!




Under juli åkte vi till Sunne och gifte bort en av mina bästa vänner - Erika. På hemvägen såg vi Mjällby förlora mot Häcken. En annan dag åkte vi till Göteborg igen med hela gänget för att gå på Liseberg.  Vi såg vårt nya boende växa fram och vi skålade i att jag fick det jobbet jag ville ha.
Vi firade vår förlovning och fick en weekend på Salt och sill - ett flytande hotell på Klädesholmen. På tillbakavägen stannade vi i Marstrand. Min vän Ulle kom till småland och stannade flera dagar - mysigt!



Imorgon uppdaterar jag med resten av året! Nu ska det firas nyår.




Under augusti träffade jag vänner jag inte sett på ett tag. Åt kräftor. Åt frukost på bryggan vid stugan. besökte Vaggerydsdagen med Alwin. Plockade mer kantareller. Och framförallt så började jag mitt nya jobb den 15 augusti.




Den 1 september fick vi flytta in i vår helt nybyggda bostadsrätt. Familj och snälla vänner hjälpte oss otroligt mycket med flytten, tusen tack till er! Vi invigde dessutom den tillhörande poolen ett par gånger. Det tog ett litet tag att komma iordning och mitt i allt skulle jag jobba, men ganska fort ändå så såg det ut som vi ville och stressen över det la sig. Ett vackert kinesiskt brudskåp från Baazar inhandlades. Vi firade med champagne. Igen. Flytt, jobb och livet. Vi plockade ännu mer kantaraller och så var det Kick-off med jobbet, såå roligt hade vi! Under september hade vi även möhippa för Jossa, min första. Josefin och Viktor gifte sig i slutet av månaden, och i samband med bröllopet spenderade vi en helg i Malmö.




Oktober kom och vi firade Alwins 2 årsdag. En annan dag promenerade vi på Store Mosse, det var en fantastiskt härlig upplevelse. Den 17 oktober var det återigen dags att få känna den pirriga känslan och styra kosan mot Kastrup. Jag älskar den känslan och jag älskar flygplatser! Vi åkte över Atlanten och såg Jossa få sin Fredrik. Som grädde på moset så fick vi en vecka tillsammans med mina bästa vänner i New York City. Så häftigt och vi upplevde så mycket fint och roligt. Som om inte det vore nog så åker vi vidare till jacobs släkt i Washington DC. Åhh - vilka underbara dagar vi hade där med.




I November blev vi bjudna på en helg i Köpenhamn tillsammans med Jacobs familj. Sedan firades min 29:e födelsedag. Dessutom hann jag med en weekend i Uppsala tillsammans med bästaste tjejkompisarna.




December innehöll julmys och när julen kom så fick vi tillfälle att umgås med våra kära familjer och släkt. Vi spanade in kyrkan som vi ska gifta oss i under 2012.

image descriptionimage descriptionimage descriptionimage description

2011 - ett magiskt år! Hoppas 2012 blir minst lika bra!

Kommentarer:

1 Ia:

skriven

Du har så fina klänning den mönstrade med spets och den cerisa på överdelen var kommer dom ifrån ? Trevlig o kul blogg du har ;))

2 Emma [emmasutsida.se]:

skriven

Tack snälla! Både har jag designat själv och sytt upp i Shanghai.



Tack för att du gillar bloggen!

3 Karro:

skriven

Underbara underbara bilder! Vilket kanonår! Tack för att du delar med dej!

Kram K

4 Emma [emmasutsida.se]:

skriven

Karro: Tack :) Ja verkligen, det är roligt att själv kunna se tillbaka och sammfatta året på det här sättet. Bloggen blir ju som ett eget arkiv att titta tillbaka i. Tack själv för att du delar med dig! kramar

Kommentera här: