3

Jättegod räkpaj

Har du svårt att hitta på god vardagsmat? Här kommer kanske ett tips?



En av mina vardagsfavoriter är denna räkpaj, receptet kommer ursprunligen från Arla men jag har gjort om det lite.

Pajdeg:
3 dl Mjöl
1 dl flytande margarin
Salt
3 msk kallt vatten

Jag brukar köra lite på känsla när det gäller måtten tills degen fått en bra konsistens :)

Fyllning:
3 ägg
Keso med Chilismak
1 pkt festaost
3 dl skalade räkor
Riven ost

Blanda först ägg och riven ost, lägg sedan i räkor och fetaost. Smeten brer man sedan ut i pajskalet och pajen gräddas ca 35 min i 200 grader

Kommentarer:

1 Carro:

skriven

Den där pajen är riktigt mumsig det kan jag skriva under på!!! ;) /Kram CK

2 Emma ("Emmisen"):

skriven

Carro jag minns minsann din kommentar ;) hihi

3 Malin:

skriven

det låter riktigt gott! ska jag prova! tack för tipset emma :-)

Kommentera här: